tiistai 26. joulukuuta 2017

Meidän joulu

Meillä kotona ei tosiaan joulua valmisteltu mitenkään erikoisesti. Kysyin kyllä mieheltä, että haluaako jotain jouluruokaa, mutta hänkin totesi, että taitaa olla turhaa. Suurin osa joulusta olemme samassa paikassa, eli mun vanhempien luona. Mies lähti jouluaattona omien sukulaistensa luo.

Perjantaina kävimme miehen sukulaisten luona ja sieltä illalla lähdimme jo minun vanhemmilleni. Illalla sain jo muutaman lahjan, joita äiti ei ollut paketoinut. Lauantaina lähdimme käymään miehen ja isäni kanssa tätini luona, jossa tapasimme samalla serkkunani ja heidän lapsiaan. Samalla tapasin kummityttöäni, joka tosin nukkui melkein koko ajan.

Kotona oli jouluruokaa ja joulusauna, jonka jälkeen avasimme jo lahjat. Vaikken uskokaan horoskooppeihin, olen silti kuin merkkini, eli kaksoset. Olen niin malttamaton, etten jaksanut odottaa sunnuntaihin. Lahjoista kuoriutui muun muassa kaksi mattoa, ihanat lakanat, iso uunivuoka, koirapilli, heijastinreppu, yrttiruukku ja syviä sekä leipälautasia. Tätini oli kutonut sekä minulle, että miehelleni samanlaiset tumput, jotka olivat aivan ihanat.


Sunnuntaina olikin jouluruoka mummilassa ja siellä ajan viettoa. Isovanhemmilleni on kaikista tärkeintä viettää aikaa yhdessä, joten sen ilon olen heille suonut. Sitten kun heitä ei ole, en ole ajatellut joulua enää viettää. Olen ateisti, enkä jaksa joulun kaupallisuutta.

Maanantai kului varsin hitaasti, mutta näinpä edes toisia serkkujani. Mieskin palasi minun vanhempieni luo. Tänään lähdetäänkin jo kotiin, sillä mies menee keskiviikkona töihin ja minulla on aika psykiatrille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti